Als u via Goldwasser Online een aanvraag indient voor overschrijving van liquiditeiten naar uw geregistreerde bankrekening, en het volgende bericht verschijnt: "U beschikt niet over voldoende liquiditeiten in deze munteenheid voor de overschrijving", dan betekent dit, dat de liquiditeiten op uw rekening onvoldoende zijn om deze betaling uit te voeren, zelfs indien het getoonde saldo hoger of gelijk is aan het overschrijvingsbedrag.
Het saldo aan liquiditeiten, dat in Goldwasser Online getoond wordt, is inderdaad het globale bedrag van alle operaties die op uw rekening zijn verwerkt. Als een operatie voor een bepaalde titel voor uw rekening wordt uitgevoerd, dan is de valutadatum later dan de uitvoeringsdatum.
Als Goldwasser Exchange bijvoorbeeld op maandag één van uw lijnen voor u verkoopt, zullen de liquiditeiten niet voor woensdag beschikbaar zijn. Het bedrag van de verkoop is al zichtbaar in Goldwasser Online, maar u kunt de liquiditeiten dan nog niet overmaken. In ons voorbeeld dient u dus tot woensdag te wachten om uw aanvraag voor overschrijving weer in te voeren.